torsdag 27 mars 2008

Hann äntligen bläddra i Living ETC.

Så hann jag äntligen bläddra i Living ETC. en liten stund igår. I ett skumbad förstås! Jag blir alltid fylld av inspiration och glädje när jag ser de vackra hem som presenteras där. Det finns absolut inga hem där i som ser ut som "alla andra". Ändå är det inga konstiga och udda eller spektakulära hem utan hem som är högt älskade och inredda med omsorg, personlighet och självförtroende.
Jag har tyvärr inte råd med de allra flesta saker jag skulle vilja köpa men det innebär inte alls att man inte kan göra det vackert, personligt och stilfullt, efter egen smak. Att utveckla den egna smaken är så roligt och det är en frihet att känna att man kan göra det med små medel.
Under många år hade vi INGA medel alls till inredning, så de få kronor jag lägger nu känns som ett härligt lyft.
Idag ska jag till IKEA för jobbet och då ska jag exempelvis investera min egen klädpeng i en TV-bänk (IKEA PS vita plåtskåp)
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/80100190
Det kommer bryta fint mot vår inredning som andas lite av varje från 30-, 40- och 50-tal. Och alldeles nya ting förstås.
Jag har länge velat unna mig TV-bänken men varit dumsnål och inte slagit till men nu ska det ske. Jag går stärkt i min kärlek till TV-bänken med vetskapen att den var himla snygg i svägerskans förra hem och att den lyfts fram just i Living ETC.'s senaste nummer ;-)

Underbart med inredning! Jag kan verkligen inte bärga mig :-D

Inga kommentarer: