söndag 23 mars 2008

Närbilder av favoriter!

En väldigt bra sak med att bo i HR är att man kan, om man vill, lägga alla dessa pengar man har över (? eh?) på möbler och designklassiker! Ja, det kan ju även andra göra men i HR lägger man inte 150.000:- på att renovera köket eller badrummet men man kanske borde unna sig 10.000:- på vackra möbler ibland istället? Dem tar man ju med sig om/när man flyttar!

Apropå renovering av kök så kan jag inte riktigt bestämma mig om jag ska måla om kök, hall och vardagsrum först eller om jag ska börja helt med köket och då måla om (Stockholmsvitt ska det bli), sätta upp nya hyllplan och även dona med det lilla matmöblemanget? Det har börjat luta åt det senare eftersom det vore kul att fokusera allt på ett rum först och fixa det i sin helhet. Sedan ska självklart hall och vardagsrum målas också. Jodå, även de i Stockholmsvitt. Jag har längtat i flera år efter denna färg i vårt hem men ständigt tvekat inför arbetsinsatsen och det faktum att jag också älskar denna ljuva nyans vi nu har: lavendel.

Men jag har bestämt mig och det ska målas om! Några tips på både bra och prisvärd färg?
Då ska jag också måla om fyra udda stolar i högblankt svart till köksbordet :-D

Myran. Åh, jag ärvde tre trebeniga (lite vingliga) stolar av farmor och farfar. Maken vägrar ha dem vid matbordet och ibland får man ju kompromissa ;-) Även om min make är ganska oinsatt i inredningsfrågor. Två av dem står i vardagsrumshallen under ett fotocollage av familjemedlemmar och en står i vårt sovrum som sagoläsnings-stol... De är konstverk, väl värda att bara stå som sådana och förgylla. Vi har även en skänkt (!) fyrbening och den står och trivs tillsammans med Trip trap och klädda stolar vid matsalsbordet :-)


Inga kommentarer: