söndag 1 juni 2008

Kvinna på hett trädäck!

Jojo, jag börjar förstå hur katten på hett plåttak kände sig: kokt och stek på samma gång. Den här kvinnan har varit på hett trädäck två gånger denna dag och om det är 28 grader i skuggan var det minst 48 grader där...
Vid 13-14 låg store sonen och jag sida vid sida uppe på det övre däcket och det var klart uthärdligt. Fläktade rent av blygsamt vid något tillfälle.
Vid 16-16:30 på det nedre däcket kunde jag svurit på att jag kommit till helvetet. Om jag inte varit så förbaskat snäll hela mitt liv ;-) Jag tror knappt 48 grader räcker till på det stället?
Huga.
Gud vare tack och lov för vår fantastiska innergård i alla fall. Det är alltjämt bara vår familj som använder den och den är väldigt bra att ha när man inte känner sig kry nog att åka till stranden eller annat ställe. 
Me likes detta hem fortfarande, således.
Lille sonen slog sönder en lampfot idag, så strax barkar det av till IKEA. Kanske lite fattigmanssilver finnes inne att köpa på sig i smyg denna dag?
:-)

Inga kommentarer: