torsdag 12 juni 2008

Sommarhus i kombo med hyreshem?

Kan det vara något?
Så här års börjar jag alltid sukta efter ett alldeles eget sommarhus där jag kan plantera vad jag vill, skapa en egen söt berså och ställa upp en gigantisk studsmatta med tillhörande skyddsnät!
Efter den underbara rasten hemma hos min vän Jenny insåg jag att det skulle vara ytterligare ett värde med en sommarstuga (jo, förutom att jag kan fika och vi kan grilla där): att Johannes kan studsa! Något han uppenbarligen älskar lika mycket som jag gjorde som barn :-)
Nej, då fanns inget sådant i trädgårdarna utan jag studsade förstås på min träning till gymnast. Och älskade det.

Nu har jag faktiskt spejat ut ett objekt. Igen. Det här är en idyll med söta rabatter, berså, fräsch interiör (viktigt!) och ganska stor trädgård. Det är billigt (150.000:- i utropospris) och ligger så pass nära att man kan åka dit varje helg. Det ligger också alldeles intill en stor del av mina släktingar, däribland min kusin och därmed också yngste sonens syssling. Många fördelar alltså.
Men mäklaren var inte direkt angelägen om att boka in visning. Trots att han efter ett par visningar inte fått huset sålt. Nej, inte förrän i slutat av juli ska vi se det - det var den enda tid han och vi kunde samtidigt. :-o
Då kan det ju vara sålt men det känns inte helt troligt med sådant tempo, om man säger så... Min erfarenhet av mäklare är annars att de GÄRNA bokar visningar och säljer hus...
:-)

Inga kommentarer: