torsdag 12 juni 2008

Undrans hur man skulle inreda..?

Ett sommarhus. Skulle jag hemfalla åt favvosmaken 50-tal + contemporary med personligt målat, loppisfyndat och Frank:igt och så eller skulle man slå till och hålla en annan stil? Den där så kallat danska men som egentligen är franska skulle jag kunna tänka mig en släng av men endast en gnutta. Lantligt funkar inte alls för mig, särskilt inte på landet. Amerikansk östkust var jag en gång i tiden lite inspirerad av (före det blev modernt även här) men njä, nog inte min grej i alla fall. Jag är sugen på träbord, avlutad eller vintage-stil, egenhändigt målade stolar, vintage, i högblankt svart. Vita rum. Trärent. Vita upholster-möbler och så NÅGONTING som känns somrigt. Vet ej vad. Drivved i någon form kanske? Jag kan tänka mig trasmattor.

Ute är det enklare (kanske för att jag ännu inte blivit biten av trädgårdsflugan då jag ingen äger?): gräsmatta för Krocket och fotboll och studsmattan! Berså för jordgubbstårtan och kaffet och så ett trädäck för däckstol, deckare och grillen :-) Krukor, modell stora, med blommor. That's it. Men i och för sig, en damm vore söt... Svärmor är väldigt duktig och gör väldigt fint också.... Jordgubbar och smultron är goda...

Åh, vad det är underbart att drömma. Jag kan inte sluta.

1 kommentar:

Jessan sa...

Jag har en utmaning till dig på min blogg, http://makeupoholic.blogspot.com